Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340611001836 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340611001836 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
numery handlowe:

6K1836

numer części:

340611001836

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858545505

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340611001836 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
ALFA ROMEO      46546396
ALFA ROMEO      46749665
ALFA ROMEO      46759720
ALFA ROMEO      55181713
ALFA ROMEO      55189677
ALFA ROMEO      60815189
ALFA ROMEO      60815621
ALFA ROMEO      60816054
ALFA ROMEO      71719394
ALFA ROMEO      71734476
BMW      11287790450
FIAT      46546396
FIAT      46749665
FIAT      46759720
FIAT      55181713
FIAT      55189677
FIAT      60815189
FIAT      60815621
FIAT      60816054
FIAT      71719394
FIAT      71734476
LANCIA      46749665
LANCIA      46759720
LANCIA      55181713
LANCIA      55189677
LANCIA      71734476
RENAULT      8200466868
VOLKSWAGEN      1JD260849C
CHEVROLET      96404087

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340611001836 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.