Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340611002100 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340611002100 MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

6K2100

numer części:

340611002100

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858556259

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340611002100 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
FORD      1013197
FORD      1049613
FORD      95BB6C301AA
FORD      98BB6C301BA
MERCEDES-BENZ      0089970992
MERCEDES-BENZ      0089972692
MERCEDES-BENZ      0089973692
MERCEDES-BENZ      0119971592
MERCEDES-BENZ      0119972092
MERCEDES-BENZ      6619974692
MERCEDES-BENZ      89973692
MERCEDES-BENZ      A0008973692
MERCEDES-BENZ      A0089970992
MERCEDES-BENZ      A0089972692
MERCEDES-BENZ      A0089973692
MERCEDES-BENZ      A0119971592
MERCEDES-BENZ      A0119972092
VOLKSWAGEN      00A903137
VOLKSWAGEN      074903137AR
SSANGYONG      A0089973692
LAND ROVER      AH226C301BA

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340611002100 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.