Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Kia SORENTO II (XM) 2.0 CRDi 4WD (2010.11-???) 150km » 352020082100 magneti marelli
wybrany samochód: 
Kia Sorento Ii (xm) 2.0 Crdi 4wd (2010.11-???) 150km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 352020082100 MAGNETI MARELLI

352020082100 Termostat układu chłodzenia MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numery handlowe:

20082J

numer części:

352020082100

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 352317100410
Średnica 1 [mm]54
Temperatura otwarcia [°c]82
nr EAN8001063645605

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 352020082100 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
ALFA ROMEO      10500106400
ISUZU      8970942830
IVECO      98498831
LANCIA      0098498831
NISSAN      21200-41B00
NISSAN      2120099B02
NISSAN      2120099B03
RENAULT      7701035736
RENAULT      7701039156
ROVER      13H7508
ROVER      602687
TRIUMPH      10196
TRIUMPH      13H4070
TRIUMPH      140970
TRIUMPH      146431
TRIUMPH      148733
TRIUMPH      155505
TRIUMPH      GTS104
TRIUMPH      GTS111
LAND ROVER      ETC4763

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 352020082100 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia 352020082100 MAGNETI MARELLI:

Andrzej, Knurów
2020-06-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Maciej, Zagórzany
2020-11-12
 5/5
Termostat działa właściwie. Jest OK.
Krzysztof, Debrzno
2022-01-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mariusz, Łęgowo
2021-11-14
 5/5
polecam
WOJCIECH, SZCZECIN
2020-07-23
 5/5
Działa ok

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.