Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 352317100430 magneti marelli

Termostat układu chłodzenia 352317100430 MAGNETI MARELLI

352317100430 Termostat układu chłodzenia MAGNETI MARELLI
32.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numery handlowe:

TE0043

numer części:

352317100430

producent:

MAGNETI MARELLI

Specyfikacja With Housing
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Temperatura otwarcia [°c] 87
nr EAN 8001063960432

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 352317100430 MAGNETI MARELLI

TERMOSTAT FIAT 87C 1,1/1,2
numery OEM:
FIAT      754 5958
FIAT      758 9135
FIAT      7789135
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 352317100430 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia 352317100430 MAGNETI MARELLI:

2020-06-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-01-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-11-14
 5/5
polecam
2020-11-12
 5/5
Termostat działa właściwie. Jest OK.
2020-07-23
 5/5
Działa ok

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.