Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 352028792000 magneti marelli

Termostat układu chłodzenia 352028792000 MAGNETI MARELLI

352028792000 Termostat układu chłodzenia MAGNETI MARELLI
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numery handlowe:

28792

numer części:

352028792000

producent:

MAGNETI MARELLI

Wysokość 1 [mm] 30
Średnica 2 [mm] 30
Specyfikacja con guarnizione
Temperatura otwarcia [°c] 92
nr EAN 8001063644578

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 352028792000 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
OPEL      13 38 050
OPEL      13 38 057
OPEL      13 38 063
OPEL      1338050
OPEL      1338057
OPEL      1338063
VAUXHALL      13 38 057
VAUXHALL      13 38 063
VAUXHALL      1338057
VAUXHALL      1338063
zamienniki:
38-00-003
brak
ASHIKA

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 352028792000 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia 352028792000 MAGNETI MARELLI:

2021-11-14
 5/5
polecam
2020-07-23
 5/5
Działa ok
2020-11-12
 5/5
Termostat działa właściwie. Jest OK.
2022-01-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-06-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.