Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 352035092000 magneti marelli

Termostat układu chłodzenia 352035092000 MAGNETI MARELLI

352035092000 Termostat układu chłodzenia MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numery handlowe:

35092

numer części:

352035092000

producent:

MAGNETI MARELLI

Średnica 2 [mm] 30
Temperatura otwarcia [°c] 92
nr EAN 8001063644202

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 352035092000 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
OPEL      13 38 079
OPEL      13 38 431
OPEL      1338079
OPEL      1338431
VAUXHALL      13 38 079
VAUXHALL      1338079
VAUXHALL      95 517 664
VAUXHALL      95517664

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 352035092000 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia 352035092000 MAGNETI MARELLI:

2020-06-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-07-23
 5/5
Działa ok
2021-11-14
 5/5
polecam
2020-11-12
 5/5
Termostat działa właściwie. Jest OK.
2022-01-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.