Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Volkswagen TRANSPORTER T3 Autobus (25_) 2.1 Syncro (1985.08-1992.07) 95km » 352038285100 magneti marelli
wybrany samochód: 
Volkswagen Transporter T3 Autobus (25_) 2.1 Syncro (1985.08-1992.07) 95km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 352038285100 MAGNETI MARELLI

352038285100 Termostat układu chłodzenia MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numery handlowe:

38285J

numer części:

352038285100

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Artykuł wychodzący
zastąpiony przez 352317100490
Wysokość 1 [mm]33
Średnica 1 [mm]54
Średnica 2 [mm]23
Temperatura otwarcia [°c]85
nr EAN8001063644127

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 352038285100 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
HONDA      19301-PLZ-D00
HONDA      19301PLZD00
ISUZU      8-79312-726-0
ISUZU      8-94360-227-0
ISUZU      8-97087-130-2
ISUZU      8793127260
ISUZU      8943602270
ISUZU      8970871302
MAZDA      Y 707-15-171
MAZDA      Y70715171
OPEL      1338 075
OPEL      1338075
OPEL      43 01 365
OPEL      4301365
VAUXHALL      97 087 130
VAUXHALL      97087130

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 352038285100 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia 352038285100 MAGNETI MARELLI:

WOJCIECH, SZCZECIN
2020-07-23
 5/5
Działa ok
Andrzej, Knurów
2020-06-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Krzysztof, Debrzno
2022-01-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mariusz, Łęgowo
2021-11-14
 5/5
polecam
Maciej, Zagórzany
2020-11-12
 5/5
Termostat działa właściwie. Jest OK.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.