Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Fiat PUNTO EVO (199_) 1.3 D Multijet (199AXC1A, 199BXC1A, 199AXT1A, 199BXT1A) (2009.10-2012.02) 75km » 352050592000 magneti marelli
wybrany samochód: 
Fiat Punto Evo (199_) 1.3 D Multijet (199axc1a, 199bxc1a, 199axt1a, 199bxt1a) (2009.10-2012.02) 75km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 352050592000 MAGNETI MARELLI

352050592000 Termostat układu chłodzenia MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numery handlowe:

50592

numer części:

352050592000

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Artykuł wychodzący
zastąpiony przez 352317100740
Średnica 2 [mm]33
Specyfikacjacon guarnizione
Temperatura otwarcia [°c]92
nr EAN8001063643618

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 352050592000 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      611 200 03 15
MERCEDES-BENZ      611 200 05 15
MERCEDES-BENZ      611 203 08 75
MERCEDES-BENZ      611 203 11 75
MERCEDES-BENZ      611 203 13 75
MERCEDES-BENZ      6112000315
MERCEDES-BENZ      6112000515
MERCEDES-BENZ      6112030875
MERCEDES-BENZ      6112031175
MERCEDES-BENZ      6112031375

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 352050592000 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia 352050592000 MAGNETI MARELLI:

Mariusz, Łęgowo
2021-11-14
 5/5
polecam
Krzysztof, Debrzno
2022-01-31
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Andrzej, Knurów
2020-06-30
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
WOJCIECH, SZCZECIN
2020-07-23
 5/5
Działa ok
Maciej, Zagórzany
2020-11-12
 5/5
Termostat działa właściwie. Jest OK.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.