Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 360219130132 magneti marelli

Pompa hamulcowa 360219130132 MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

BSM0132

numer części:

360219130132

producent:

MAGNETI MARELLI

Średnica 1 [mm] 19,05
nr EAN 8001063421506

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 360219130132 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
FIAT      4190422
FIAT      4395377
FIAT      793332
SEAT      793332
zamienniki:
39-0021
brak
KAGER
M 23 084
brak
BREMBO
M 23 102
brak
BREMBO
FHM1054
brak
FERODO
FHM1291
brak
FERODO
LM70001
brak
DELPHI
FH19905.1.3
brak
FTE automotive GmbH
1005
brak
A.B.S.
1039
brak
A.B.S.
4004159
brak
GIRLING

Zastosowanie Pompa hamulcowa 360219130132 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.