Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » PMD159 trw

Pompa hamulcowa PMD159 TRW

PMD159 Pompa hamulcowa TRW

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PMD159

producent:

TRW

Średnica [mm] 19
Rozmiar gwintu 1 M10x1,25
Ilość połączeń 3
nr EAN 3322937051694

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa PMD159 TRW

Pompa hamulcowa (19mm) pasuje do: FIAT 126, SEAT 124, 850, FURA 0.6-1.4 01.66-09.00
numery OEM:
FIAT      4190422
FIAT      4231877
FIAT      4239978
FIAT      4341759
FIAT      4341935
FIAT      4372983
FIAT      4379293
FIAT      793332
LANCIA      4379293
SEAT      793332
AUTOBIANCHI      4379293
zamienniki:
M 23 084
brak
BREMBO
M 23 085
brak
BREMBO
M 85 029
brak
BREMBO
FHM1023
brak
FERODO
FHM1032
brak
FERODO
FHM1054
brak
FERODO
LM70001
brak
DELPHI
FH19905.1.3
brak
FTE automotive GmbH
05-0005
brak
METELLI CIFAM
5105
brak
Car S.p.A (InterCar)
5113
brak
Car S.p.A (InterCar)
0 204 122 258
brak
BOSCH
4004159
brak
GIRLING
822303
brak
NK
8AM 355 500-211
brak
HELLA

Zastosowanie Pompa hamulcowa PMD159 TRW w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.