Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 202-005 metelli cifam

Pompa hamulcowa 202-005 METELLI CIFAM

202-005 Pompa hamulcowa METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

202-005

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 202-005 METELLI CIFAM

numery OEM:
FIAT      4231877
FIAT      4239978
FIAT      4242011
FIAT      4285587
FIAT      4341665
FIAT      4341995
FIAT      4372983
FIAT      793305
SEAT      4231877
SEAT      4239978
SEAT      4242011
SEAT      4285587
SEAT      4341665
SEAT      4341995
SEAT      4372983
SEAT      793305
FSO      4231877
FSO      4239978
FSO      4242011
FSO      4285587
FSO      4341665
FSO      4341995
FSO      4372983
FSO      793305
zamienniki:
M 23 084
brak
BREMBO
FHM1032
brak
FERODO
FHM1054
brak
FERODO
FH19905.1.3
brak
FTE automotive GmbH
05-0005
brak
METELLI CIFAM
822303
brak
NK

Zastosowanie Pompa hamulcowa 202-005 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Pompa hamulcowa 202-005 METELLI CIFAM:

Grzegorz, SZUBIN, ZAMOŚĆ
2023-09-04
 5/5
Tego nie kupowałem
ZBIGNIEW, GRAJEWO
2020-12-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.