Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OC 110 mahle

Filtr oleju OC 110 MAHLE

OC 110 Filtr oleju MAHLE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

77832884

numer części:

OC 110

producent:

MAHLE

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Średnica [mm] 76,0
Wysokość [mm] 120
Gwintowana złączka 3/4"-16UNF-2B
Średnica 2 [mm] 72,0
Średnica 3 [mm] 62,0
Moment dokręcenia [Nm] 20
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego OCS 1

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 110 MAHLE

numery OEM:
FORD      5018028
FORD      870X6714PA
FORD      EFL363
GMC      93156747
MERCEDES-BENZ      1021840001
MERCEDES-BENZ      1021840101
MERCEDES-BENZ      1021840201
MERCEDES-BENZ      1021840301
MERCEDES-BENZ      1021840501
MERCEDES-BENZ      1031800610
MERCEDES-BENZ      1031840001
MERCEDES-BENZ      1031840201
MERCEDES-BENZ      A1021840001
MERCEDES-BENZ      A1021840101
MERCEDES-BENZ      A1021840201
MERCEDES-BENZ      A1021840301
MERCEDES-BENZ      A1021840501
MERCEDES-BENZ      A1031800610
MERCEDES-BENZ      A1031840001
MERCEDES-BENZ      A1031840201
zamienniki:

Zastosowanie Filtr oleju OC 110 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.