Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OC 988 mahle

Filtr oleju OC 988 MAHLE

OC 988 Filtr oleju MAHLE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

70532267

numer części:

OC 988

producent:

MAHLE

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Średnica [mm] 76,0
Wysokość [mm] 80
Gwintowana złączka 3/4"-16UNF-2B
Średnica 2 [mm] 72,0
Średnica 3 [mm] 62,0
Moment dokręcenia [Nm] 20
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego OCS 1

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OC 988 MAHLE

numery OEM:
AUDI      5020700025
AUDI      J9091520001
AUDI      J9091520003
BMW      0306483
BMW      11420306483
BMW      11427791059
BMW      7791059
GMC      9975227
MAZDA      1E0314302
MAZDA      1E0414302
MAZDA      1E0814302
MAZDA      1E0814302A
MAZDA      1E0914302
MAZDA      1E1314302
MAZDA      1E1314302A
TOYOTA      1560144010
TOYOTA      9091503002
TOYOTA      9091520001
TOYOTA      9091520003
TOYOTA      9091540001
TOYOTA      90915TB001
TOYOTA      90915YZZB3
TOYOTA      90915YZZD2
TOYOTA      90915YZZJ3
VAG      5020700025
VAG      J9091520001
VAG      J9091520003
LEXUS      9091503002
LEXUS      9091520001
LEXUS      9091520003
LEXUS      90915YZZB3
LEXUS      90915YZZD2
LEXUS      90915YZZJ3
MINI      11420306483
MINI      11427791059

Zastosowanie Filtr oleju OC 988 MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.