Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OX 38D mahle

Filtr oleju OX 38D MAHLE

OX 38D Filtr oleju MAHLE
44.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

77020878

numer części:

OX 38D

producent:

MAHLE

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 169
Średnica [mm] 92,0
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 11
Średnica wewnętrzna 3 [mm] 24,4
Średnica 4 [mm] 24,4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OX 38D MAHLE

numery OEM:
FORD      5016966
GMC      93156614
MERCEDES-BENZ      6011800009
MERCEDES-BENZ      6011800109
MERCEDES-BENZ      6011800210
MERCEDES-BENZ      6011840025
MERCEDES-BENZ      6011840125
MERCEDES-BENZ      6011840210
MERCEDES-BENZ      A601 180 01 09
MERCEDES-BENZ      A6011800009
MERCEDES-BENZ      A6011800210
MERCEDES-BENZ      A6011840025
MERCEDES-BENZ      A6011840125
MERCEDES-BENZ      A6011840210
SSANGYONG      6011800109
SSANGYONG      6011800109ME
SSANGYONG      6611803009
SSANGYONG      6611803409
DAEWOO      6611803009
zamienniki:

Zastosowanie Filtr oleju OX 38D MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.