Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OX 553D mahle

Filtr oleju OX 553D MAHLE

OX 553D Filtr oleju MAHLE
 

    Ocena:
numery handlowe:

70379547

numer części:

OX 553D

producent:

MAHLE

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 105
Średnica [mm] 66,0
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 26
Średnica wewnętrzna 3 [mm] 49,0

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OX 553D MAHLE

numery OEM:
ALFA ROMEO      55206816
ALFA ROMEO      55207208
ALFA ROMEO      55214974
ALFA ROMEO      6000626024
ALFA ROMEO      6001073121
ALFA ROMEO      6001073251
ALFA ROMEO      71751114
ALFA ROMEO      71751127
ALFA ROMEO      71751128
ALFA ROMEO      71770689
ALFA ROMEO      71773185
CHRYSLER      0000055207208
CHRYSLER      0000071751127
CHRYSLER      0071751114
CHRYSLER      55206816
CHRYSLER      55207208
CHRYSLER      55214974
CHRYSLER      71751114
CHRYSLER      71751127
CHRYSLER      71751128
CITROËN      1109CJ
CITROËN      1609563880
FIAT      0000055207208
FIAT      0000055214974
FIAT      0000071751127
FIAT      0000071770689
FIAT      0000071773185
FIAT      0000071777723
FIAT      0006001073121
FIAT      0006001073251
FIAT      0071751114
FIAT      55206816
FIAT      55207208
FIAT      55214974
FIAT      6000626024
FIAT      6001073121
FIAT      6001073251
FIAT      71751114
FIAT      71751127
FIAT      71751128
FIAT      71770689
FIAT      71773185
FIAT      71777723
FORD      1724214
FORD      BS516731AA
LANCIA      55206816
LANCIA      6000626024
LANCIA      6001073121
LANCIA      6001073251
LANCIA      71751114
LANCIA      71751128
LANCIA      71770689
LANCIA      71773185
PEUGEOT      1109CJ
SUZUKI      1651068L10
SUZUKI      1651068L10000
SUZUKI      1651079J60
SUZUKI      1651079J60000
SUZUKI      16510M68L10
SUZUKI      16510M68L10000
PIAGGIO      B011392

Zastosowanie Filtr oleju OX 553D MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.