Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 13-0044 maxgear

Cewka zapłonowa 13-0044 MAXGEAR

13-0044 Cewka zapłonowa MAXGEAR
47.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

MG-28127

numer części:

13-0044

producent:

MAXGEAR

Ilość otworów wlotowych/wylotowych 2
Ilość biegunów 3
Cewka zapłonowa Rodzaj połączenia M4
nr EAN 5907558562392

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 13-0044 MAXGEAR

CEWKA ZAPŁONOWA RENAULT 1,8/2,0
numery OEM:
AUDI      SE028915.000B
RENAULT      77 00 107 269
SEAT      SE028915.000B
SKODA      SE028915.000B
VOLKSWAGEN      SE028915.000B
DACIA      77 00 107 269
LAMBORGHINI      SE028915.000B
BENTLEY      SE028915.000B

Zastosowanie Cewka zapłonowa 13-0044 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.