| Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
| średnica zewnętrzna [mm] | 262 |
| Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 21 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Minimalna grubość [mm] | 19 |
| Średnica otworu centrującego [mm] | 64 |
| Wysokość [mm] | 44,6 |
| Ilość otworów | 4 |
| Wymiar gwintu | 12,8 |
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 100 |
| Przetwarzanie | wysoko nawęglany |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | ze śrubami |
| Powierzchnia | lakierowany |
| nr EAN | 5901619567296 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, MAX 19-0712MAX MAXGEAR
| HONDA | 45251-S06-000 | |
| HONDA | 45251-S5D-A10 | |
| HONDA | 45251-S5H-T10 | |
| HONDA | 45251-S6D-E10 | |
| HONDA | 45251-SCC-000 | |
| HONDA | 45251-SCC-900 | |
| HONDA | 45251-SK1-A00 | |
| HONDA | 45251-SK7-000 | |
| HONDA | 45251-SK7-A00 | |
| HONDA | 45251-SK7-J00 | |
| HONDA | 45251-SR0-A00 | |
| HONDA | 45251-SR0-A10 | |
| HONDA | 45251-ST3-E10 | |
| HONDA | 45251-SZY-000 | |
| HONDA | 45251-TF3-E00 | |
| HONDA | 45251-TG5-H00 | |
| HONDA | 45251SK7A00HS | |
| HONDA | SDB000991 | |
| MG | SDB 000990 | |
| MG | SDB 000991 | |
| MG | SDB 100600 | |
| ROVER | GBD90840 | |
| ROVER | SDB000990 | |
| ROVER | SDB000991 | |
| ROVER | SDB100600 | |
| LOTUS | GBD90840 | |
| GUANGZHOU HONDA | 45251TG5H00 | |
| CHANGAN SUZUKI | 1162063L50000 | |
| CHANGHE SUZUKI | 1162063L50000 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, MAX 19-0712MAX MAXGEAR w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa, MAX 19-0712MAX MAXGEAR:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.