Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 20-0014 maxgear

Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych 20-0014 MAXGEAR

20-0014 Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych MAXGEAR
maxgear 20-0014
Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych 20-0014

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (14 ocen)
numery handlowe:

34351181338/MG

numer części:

20-0014

producent:

MAXGEAR

Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 776
nr EAN 5907558566796

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych 20-0014 MAXGEAR

CZUJNIK KLOCKÓW HAM. BMW P. E3
numery OEM:
BMW      34 35 1 181 337
BMW      34 35 1 181 338

Zastosowanie Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych 20-0014 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Styk ostrzegawczy, zużycie okładzin hamulcowych 20-0014 MAXGEAR:

2022-10-18
 5/5
Styki pasują, polecam..!
2020-01-27
 5/5
Szukałem po necie i znalazłem w tym sklepie najtaniej
2024-11-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-19
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-10-18
 5/5
Styki pasują, polecam..!
2023-04-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-10-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-11-16
 5/5
Spełniają zadanie, nie piszczą. Dobry produkt.
2024-02-26
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2025-05-07
 5/5
zgodne z opisem, pasuję do passat b5 FL 1.8t
2024-06-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-03-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-11-16
 5/5
Spełniają zadanie, nie piszczą. Dobry produkt.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.