Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0034 maxgear

Koło pasowe, wał korbowy 30-0034 MAXGEAR

30-0034 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
maxgear 30-0034
Koło pasowe, wał korbowy 30-0034

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

7700112999/MG

numer części:

30-0034

producent:

MAXGEAR

Grubość [mm] 26,0
Średnica wewnętrzna [mm] 12,5
średnica zewnętrzna [mm] 136,0
Ciężar [kg] 1,8
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 5907558526318

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0034 MAXGEAR

KOĂşO PASOWE WAĂşU KORBOWEGO RENAULT
numery OEM:
NISSAN      12303-00Q1N
NISSAN      12303-00QAN
RENAULT      60 01 545 312
RENAULT      77 00 107 145
RENAULT      77 00 112 999
RENAULT      77 00 724 249
RENAULT      77 00 733 473
RENAULT      77 00 864 763
RENAULT      82 00 386 445
RENAULT      82 00 545 437

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0034 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.