Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0056 maxgear

Koło pasowe, wał korbowy 30-0056 MAXGEAR

30-0056 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
maxgear 30-0056

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

059105251AC/MG

numer części:

30-0056

producent:

MAXGEAR

Grubość [mm] 50,0
Średnica wewnętrzna [mm] 34,0
średnica zewnętrzna [mm] 192,0
Ciężar [kg] 3,53
Ilość żeber 8
Parametr 4PK + 6PK
nr EAN 5907558528435

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0056 MAXGEAR

numery OEM:
AUDI      059 105 251 AC
AUDI      059 105 251 M
AUDI      59 105 251 AC
AUDI      59 105 251 M
SKODA      059 105 251 AC
SKODA      059 105 251 M
SKODA      59 105 251 AC
SKODA      59 105 251 M
VOLKSWAGEN      059 105 251 AC
VOLKSWAGEN      059 105 251 M
VOLKSWAGEN      59 105 251 AC
VOLKSWAGEN      59 105 251 M

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0056 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.