Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0139 maxgear

Koło pasowe, wał korbowy 30-0139 MAXGEAR

30-0139 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
145.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

0515V3/MG

numer części:

30-0139

producent:

MAXGEAR

Szerokość [mm] 35,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 158,0
Ciężar [kg] 1,63
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5901619543337

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0139 MAXGEAR

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO FORD 2,2TDCI
numery OEM:
CITROËN      0515.S7
CITROËN      0515.T9
CITROËN      0515.V3
CITROËN      515.S7
CITROËN      515.T9
CITROËN      515.V3
FIAT      9683886680
FORD      1 492 251
LANCIA      9683886680
MITSUBISHI      MN982079
PEUGEOT      0515.V3
PEUGEOT      515.V3
FORD USA      6G9Q6B319AC
LAND ROVER      LR 000652
LAND ROVER      LR 004247
LAND ROVER      LR 006672

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0139 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.