Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0140 maxgear

Koło pasowe, wał korbowy 30-0140 MAXGEAR

30-0140 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
105.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka jutro
3 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

038105243M/MG

numer części:

30-0140

producent:

MAXGEAR

Grubość [mm] 34,5
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 143,0
Ciężar [kg] 1,4
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
dla numeru OE 038 105 243 M
nr EAN 5901619543269

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0140 MAXGEAR

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO VW 1,9SDI POLO/FAB
numery OEM:
AUDI      038 105 243 L
AUDI      038 105 243 M
AUDI      38 105 243 L
AUDI      38 105 243 M
SEAT      038 105 243 L
SEAT      038 105 243 M
SEAT      38 105 243 L
SEAT      38 105 243 M
SKODA      038 105 243 L
SKODA      038 105 243 M
SKODA      38 105 243 L
SKODA      38 105 243 M
VOLKSWAGEN      038 105 243 L
VOLKSWAGEN      038 105 243 M
VOLKSWAGEN      38 105 243 L
VOLKSWAGEN      38 105 243 M

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0140 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.