Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Fiat ULYSSE (220_) 2.0 JTD 16V (1999.05-2002.08) 109km » 49-0081 maxgear
wybrany samochód: 
Fiat Ulysse (220_) 2.0 Jtd 16v (1999.05-2002.08) 109km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0081 MAXGEAR

49-0081 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-0081
234.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0173MG

numer części:

49-0081

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]538
Wymiar gwintuM22 x 1,5
Ilość zębów, pierścień ABS48
Uzębienie zewnętrzne od strony koła27
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału28
Średnica 2 [mm]108
Średnica 1 [mm]98
nr EAN5907558501704

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0081 MAXGEAR

PËúOî DB VITO LE/PR ABS 2,3D/TD 2,0/2,3B
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      638 334 05 34
MERCEDES-BENZ      638 334 06 34
MERCEDES-BENZ      638 334 16 34
MERCEDES-BENZ      638 334 17 34
MERCEDES-BENZ      A638 334 17 34

Zastosowanie Wał napędowy 49-0081 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.