Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-0312 maxgear

Wał napędowy 49-0312 MAXGEAR

49-0312 Wał napędowy MAXGEAR
216.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Piątek
>5 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0131MG

numer części:

49-0312

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Długość [mm] 798
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 22
Średnica 2 [mm] 71,5
Średnica 1 [mm] 76,5
nr EAN 5907558512878

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0312 MAXGEAR

PËúOî CITROEN AX/SAXO/106 1,4-1,5D ABS 4îR PR

Wał napędowy 49-0312 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

Numery OE Wał napędowy 49-0312 producenta MAXGEAR

CITROËN

3270000, 327256, 3273E3, 9566694187

PEUGEOT

327256, 327308, 32730J, 32735F, 3273E3

numery OEM:
CITROËN      3270000
CITROËN      3272.56
CITROËN      3273.E3
CITROËN      9566694187
PEUGEOT      3272.56
PEUGEOT      3273.08
PEUGEOT      3273.0J
PEUGEOT      3273.5F
PEUGEOT      3273.E3

Zastosowanie Wał napędowy 49-0312 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.