Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-0320 maxgear

Wał napędowy 49-0320 MAXGEAR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0075MG

numer części:

49-0320

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Długość [mm] 733
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 23
Średnica 2 [mm] 81,5
Średnica 1 [mm] 86,5
nr EAN 5907558512830

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0320 MAXGEAR

numery OEM:
RENAULT      77 00 102 139
RENAULT      77 00 109 836
RENAULT      77 00 741 081
RENAULT      77 00 744 070
RENAULT      77 00 744 071
RENAULT      77 00 748 692
RENAULT      77 00 863 721
RENAULT      77 00 874 636
RENAULT      77 01 349 874
RENAULT      77 01 349 972
RENAULT      77 01 351 479
RENAULT      77 01 351 480
RENAULT      77 01 351 481
RENAULT      77 01 351 571
RENAULT      77 01 351 965
RENAULT      77 02 150 461
RENAULT      77 02 150 462
RENAULT      77 11 106 228

Zastosowanie Wał napędowy 49-0320 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.