Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-0454 maxgear

Wał napędowy 49-0454 MAXGEAR

49-0454 Wał napędowy MAXGEAR
263.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
numery handlowe:

27-0197MG

numer części:

49-0454

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Wymiar gwintu M22 x 1,5
Długość [mm] 675
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 27
Średnica 1 [mm] 91
nr EAN 5901619510186

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0454 MAXGEAR

PÓŁOŒ VW A4 1,6/1,8 95-01/ PASSAT 1,6B 97-00 LE
numery OEM:
OPEL      4409210
OPEL      4413397
OPEL      4414517
OPEL      91166708
OPEL      91168795
OPEL      93852699
OPEL      93856470
RENAULT      82 00 069 147
RENAULT      82 00 179 212
RENAULT      82 00 485 589

Zastosowanie Wał napędowy 49-0454 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.