Przepraszamy, z przyczyn technicznych kontakt telefoniczny dzisiaj może być utrudniony.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Cadillac DEVILLE 4.6 (1999.10-2004.09) 305km » 49-0458 maxgear
wybrany samochód: 
Cadillac Deville 4.6 (1999.10-2004.09) 305km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0458 MAXGEAR

49-0458 Wał napędowy MAXGEAR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0011MG

numer części:

49-0458

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Długość [mm]858
Uzębienie zewnętrzne od strony koła21
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.22
Średnica 2 [mm]71,5
Średnica 1 [mm]86,5
nr EAN5907558599497

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0458 MAXGEAR

numery OEM:
CITROËN      3273.87
CITROËN      3273.Y2
CITROËN      3273.Y3
CITROËN      95669014
CITROËN      96072989
PEUGEOT      3273.07

Zastosowanie Wał napędowy 49-0458 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.