Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Toyota PROACE VERSO Autobus (MPY_) 2.0 D4d (MPYA) (2020.09-???) 144km » 49-0558 maxgear
wybrany samochód: 
Toyota Proace Verso Autobus (mpy_) 2.0 D4d (mpya) (2020.09-???) 144km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 49-0558 MAXGEAR

49-0558 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-0558
174.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0372MG

numer części:

49-0558

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Długość [mm]633
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]53,38
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.23
Nowa część bez depozytu
parzyste numery artykułów714 498 0036
nr EAN5907558533385

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0558 MAXGEAR

PËúOî FORD FOCUS 98- 1,4-1,8B 633MM LE
numery OEM:
FORD      1 345 864
FORD      3 667 429
FORD      XS4W-3B437-DA
FORD      XS4W-3B437-DB

Zastosowanie Wał napędowy 49-0558 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.