Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-0931 maxgear

Wał napędowy 49-0931 MAXGEAR

49-0931 Wał napędowy MAXGEAR
251.01 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
2 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

27-0495MG

numer części:

49-0931

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Długość [mm] 805
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 22
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 21
Średnica 1 [mm] 76,5
Średnica 2 [mm] 70
nr EAN 5901619510759

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0931 MAXGEAR

PÓŁOŒ CITROEN SAXO/106 II PR 96-03 1,1/1,4/1,5D
numery OEM:
CITROËN      3273.7H
CITROËN      3273.7J
PEUGEOT      3273.7H
PEUGEOT      3273.7J

Zastosowanie Wał napędowy 49-0931 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.