Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » 54-0160 maxgear

Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 54-0160 MAXGEAR

 

    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

55856MG

numer części:

54-0160

producent:

MAXGEAR

średnica zewnętrzna [mm] 80
Średnica wewnętrzna [mm] 20
Szerokość [mm] 17,5
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 5907558506105

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 54-0160 MAXGEAR

numery OEM:
FIAT      46439454
FIAT      46740729
FIAT      774 9452
FIAT      7749452
FIAT      778 4613
FIAT      7784613

Zastosowanie Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 54-0160 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 54-0160 MAXGEAR:

2023-03-11
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-02-12
 5/5
ok
2022-12-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-02-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.