Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Audi 80 B3 sedan (893, 894, 8A2) 1.9 D (1989.08-1991.08) 68km » 72-0436 maxgear
wybrany samochód: 
Audi 80 B3 Sedan (893, 894, 8a2) 1.9 D (1989.08-1991.08) 68km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza 72-0436 MAXGEAR

72-0436 Sworzeń wahacza MAXGEAR
maxgear 72-0436
Sworzeń wahacza 72-0436
32.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

MGZ-407001

numer części:

72-0436

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Gwint zewn. [mm]M14 x 1,5
Strona zabudowyoś przednia, na górze
Ciężar [kg]0,550
nr EAN5907558518979

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 72-0436 MAXGEAR

SWORZEĐ WAHACZA OPEL P. FRONTERA 92-98 LE/PR
numery OEM:
ISUZU      8-94459-453-4
OPEL      03 10 821
OPEL      3 10 821
VAUXHALL      094459453
VAUXHALL      94459453

Zastosowanie Sworzeń wahacza 72-0436 MAXGEAR w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.