Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 72-0491 maxgear

Sworzeń wahacza 72-0491 MAXGEAR

72-0491 Sworzeń wahacza MAXGEAR
maxgear 72-0491
Sworzeń wahacza 72-0491

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

MGZ-401001

numer części:

72-0491

producent:

MAXGEAR

Wymiar stożka [mm] 17
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy na dole
Ciężar [kg] 0,360
nr EAN 5907558518146

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 72-0491 MAXGEAR

SWORZEĐ WAHACZA VW P. A80/PASSAT -88 LE/PR
numery OEM:
AUDI      321 413 025
AUDI      321 413 026
AUDI      823 407 365 E
AUDI      823 412 025 D
VOLKSWAGEN      321 413 025
VOLKSWAGEN      321 413 026
VOLKSWAGEN      823 407 365 E
VOLKSWAGEN      823 412 025 D

Zastosowanie Sworzeń wahacza 72-0491 MAXGEAR w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.