Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Dodge RAM 2500 Crew Cab Pickup (DJ) 5.7 (2009.09-2010.12) 389km » 72-2776 maxgear
wybrany samochód: 
Dodge Ram 2500 Crew Cab Pickup (dj) 5.7 (2009.09-2010.12) 389km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza 72-2776 MAXGEAR

72-2776 Sworzeń wahacza MAXGEAR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

MGZ-412009

numer części:

72-2776

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyna dole
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Wymiar gwintuM14x1,5
nr EAN5901619562628

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 72-2776 MAXGEAR

SWORZEĐ WAHACZA HYUNDAI P. 01-04 LE/PR
numery OEM:
HYUNDAI      51760-38000
HYUNDAI      51760-38000AT
HYUNDAI      51761-38A00
KIA      51760 38000
KIA      51760 3F000
KIA      51761 38A00

Zastosowanie Sworzeń wahacza 72-2776 MAXGEAR w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.