Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 05-0146 metelli cifam

Pompa hamulcowa 05-0146 METELLI CIFAM

05-0146 Pompa hamulcowa METELLI CIFAM
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

05-0146

producent:

METELLI CIFAM

Materiał Żeliwo
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 20,64
nr EAN 8032747091258

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 05-0146 METELLI CIFAM

POMPA HAM METELLI 05-0146 PEUGEOT 106 0.95 9/91-96 ABS
numery OEM:
PEUGEOT      4601.99
RENAULT      77 00 804 899
RENAULT      77 01 204 609
zamienniki:
0 204 123 172
brak
BOSCH
39-0085
brak
KAGER
H209058.0.1
brak
FTE automotive GmbH
M 68 025
brak
BREMBO
FHM620
brak
FERODO
FHM820
brak
FERODO
823720
brak
NK
823926
brak
NK

Zastosowanie Pompa hamulcowa 05-0146 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Pompa hamulcowa 05-0146 METELLI CIFAM:

2020-12-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-09-04
 5/5
Tego nie kupowałem

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.