Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 13-0133 metelli cifam

Zestaw osłon, wał napędowy 13-0133 METELLI CIFAM

13-0133 Zestaw osłon, wał napędowy METELLI CIFAM
46.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

13-0133

producent:

METELLI CIFAM

Materiał Guma
Wymiar gwintu M24 x 1,5
Wysokość [mm] 84
Średnica wewnętrzna [mm] 24
średnica zewnętrzna [mm] 92
nr EAN 8032747083420

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 13-0133 METELLI CIFAM

Zestaw osłon, wał napędowy 13-0133 ma zastosowanie do modeli samochodów

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

LANCIA

LYBRA, LYBRA SW, THESIS, PHEDRA, YPSILON, MUSA, DELTA III

Numery OE Zestaw osłon, wał napędowy 13-0133 producenta METELLI CIFAM

ALFA ROMEO

60556609, 60815164, 82283831, 82430679, 82476458

FIAT

60556609

LANCIA

60556609, 60815164, 82283831, 82430679, 82476458

numery OEM:
ALFA ROMEO      60556609
ALFA ROMEO      60815164
ALFA ROMEO      82283831
ALFA ROMEO      82430679
ALFA ROMEO      82476458
FIAT      60556609
LANCIA      60556609
LANCIA      60815164
LANCIA      82283831
LANCIA      82430679
LANCIA      82476458

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 13-0133 METELLI CIFAM w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.