Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Renault SCÉNIC II (JM0/1_) 1.9 dCi (JM0G, JM12, JM1G, JM2C) (2003.06-2006.05) 120km » 17-0086 metelli cifam
wybrany samochód: 
Renault Scénic Ii (jm0/1_) 1.9 Dci (jm0g, Jm12, Jm1g, Jm2c) (2003.06-2006.05) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0086 METELLI CIFAM

17-0086 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0086

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Długość [mm]756
Ilość zębów, pierścień ABS54
Wymiar gwintuM28 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła28
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.41
Średnica 1 [mm]98
Średnica 2 [mm]89
nr EAN8032747530856

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0086 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0086 CITROEN JUMPER, FIAT DUCATO, PEUGEOT BOXER LEWA 94-02 2.5TD
numery OEM:
CITROËN      1463107080
CITROËN      1491239080
CITROËN      3272.7K
CITROËN      3272.J1
CITROËN      3272.J5
FIAT      1463107080
FIAT      1491239080
PEUGEOT      1463107080
PEUGEOT      1491239080
PEUGEOT      3272.CK
PEUGEOT      3272.CL
PEUGEOT      3272.J1
PEUGEOT      3272.J6

Zastosowanie Wał napędowy 17-0086 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0086 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.