Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0124 metelli cifam

Wał napędowy 17-0124 METELLI CIFAM

17-0124 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0124

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 783
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Średnica 2 [mm] 100
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
Średnica 1 [mm] 90
nr EAN 8032747531235

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0124 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0124 VW GOLF III 1.9TDI 9/93- PRAWA
numery OEM:
VOLKSWAGEN      1H0 407 272AV
VOLKSWAGEN      1H0 407 450BX
VOLKSWAGEN      1HM 407 274B
VOLKSWAGEN      357 407 272
VOLKSWAGEN      357 407 272A
VOLKSWAGEN      357 407 272B
VOLKSWAGEN      357 407 272F
VOLKSWAGEN      357 407 272FV
VOLKSWAGEN      357 407 272FX
VOLKSWAGEN      357 407 272L
VOLKSWAGEN      357 407 272LV
VOLKSWAGEN      357 407 272LX
VOLKSWAGEN      357 407 272M
VOLKSWAGEN      357 407 272MV
VOLKSWAGEN      357 407 272MX
VOLKSWAGEN      357 407 450V
VOLKSWAGEN      357 407 450X
VOLKSWAGEN      JZW 407 450AX

Zastosowanie Wał napędowy 17-0124 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0124 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.