Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 795408 ruville/fag

Wał napędowy 795408 RUVILLE/FAG

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

795408

producent:

RUVILLE/FAG

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 22
średnica 1 [mm]: 90
średnica 2 [mm]: 100
Długość [mm]: 785
Status produktu: Normal


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 795408 RUVILLE/FAG

numery OEM:
AUDI      JZW 407 450 DX
VOLKSWAGEN      357 407 272 B
VOLKSWAGEN      357 407 272 F
VOLKSWAGEN      357 407 272 FX
VOLKSWAGEN      357 407 272 L
VOLKSWAGEN      357 407 272 LX
VOLKSWAGEN      357 407 272 M
VOLKSWAGEN      357 407 272 MV
VOLKSWAGEN      357 407 272 MX
VOLKSWAGEN      357 407 450 AX
VOLKSWAGEN      357 407 450 X
VOLKSWAGEN      357407272B
VOLKSWAGEN      357407272F
VOLKSWAGEN      357407272FX
VOLKSWAGEN      357407272L
VOLKSWAGEN      357407272LX
VOLKSWAGEN      357407272M
VOLKSWAGEN      357407272MV
VOLKSWAGEN      357407272MX
VOLKSWAGEN      357407450AX
VOLKSWAGEN      357407450X
VOLKSWAGEN      JZW 407 450 DX
VOLKSWAGEN      JZW 407 450 EX
VOLKSWAGEN      JZW407450DX
VOLKSWAGEN      JZW407450EX
zamienniki:

Zastosowanie Wał napędowy 795408 RUVILLE/FAG w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.