Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Iveco S-WAY AD190S40P LNG (2019-???) 400km » 17-0187 metelli cifam
wybrany samochód: 
Iveco S-way Ad190s40p Lng (2019-???) 400km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy 17-0187 METELLI CIFAM

17-0187 Wał napędowy METELLI CIFAM

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0187

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Wymiar gwintuM20 x 1,5
Długość [mm]552
Średnica 2 [mm]100
Uzębienie zewnętrzne od strony koła22
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału33
Średnica 1 [mm]90
nr EAN8032747531860
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0187 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0187 VW GOLF III 1.8GT, 1.9TD 92- LEWA
numery OEM:
VOLKSWAGEN      1H0 407 271A
VOLKSWAGEN      1H0 407 271AX
VOLKSWAGEN      1H0 407 449AX
VOLKSWAGEN      357 407 271GV
VOLKSWAGEN      357 407 271PV
VOLKSWAGEN      357 407 449AX
VOLKSWAGEN      JZW 407 449AX

Zastosowanie Wał napędowy 17-0187 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0187 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.