Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0396 metelli cifam

Wał napędowy 17-0396 METELLI CIFAM

17-0396 Wał napędowy METELLI CIFAM
218.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Wtorek
3 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0396

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 718
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Średnica 2 [mm] 79
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 21
Średnica 1 [mm] 86
nr EAN 8032747533956

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0396 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0396 RENAULT CLIO II 98> PRAWA

Wał napędowy 17-0396 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Wał napędowy 17-0396 producenta METELLI CIFAM

RENAULT

7701352775, 7701352777, 8200114509, 8200116064, 8200231936, 8200240421

numery OEM:
RENAULT      77 01 352 775
RENAULT      77 01 352 777
RENAULT      82 00 114 509
RENAULT      82 00 116 064
RENAULT      82 00 231 936
RENAULT      82 00 240 421

Zastosowanie Wał napędowy 17-0396 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0396 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.