Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » DS39133 lpr

Wał napędowy DS39133 LPR

DS39133 Wał napędowy LPR
232.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek
1 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS39133

numer części:

DS39133

producent:

LPR

Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 23
Wymiar gwintu 20x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 21
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 86,5
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 79
Długość [mm] 718
nr EAN 8032928064057

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS39133 LPR

numery OEM:
RENAULT      7700103726
RENAULT      7700103728
RENAULT      7700106010
RENAULT      7700106014
RENAULT      7700106018
RENAULT      7700108247
RENAULT      7700108321
RENAULT      7700108322
RENAULT      7700109210
RENAULT      7700109218
RENAULT      7700110483
RENAULT      7700111191
RENAULT      7700111257
RENAULT      7700111258
RENAULT      7700111509
RENAULT      7700111806
RENAULT      7700111887
RENAULT      7700113958
RENAULT      7700114790
RENAULT      7700114904
RENAULT      7701352775
RENAULT      7701352777
RENAULT      7701471155
RENAULT      7711134738
RENAULT      8200027494
RENAULT      8200088974
RENAULT      8200090634
RENAULT      8200114509
RENAULT      8200114514
RENAULT      8200116064
RENAULT      8200142882
RENAULT      8200231664
RENAULT      8200231936
RENAULT      8200240421

Zastosowanie Wał napędowy DS39133 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.