Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0764 metelli cifam

Wał napędowy 17-0764 METELLI CIFAM

577.01 zł
Kup

przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0764

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 798
Średnica 2 [mm] 100
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Średnica 1 [mm] 90
nr EAN 8032747537633

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0764 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0764 VW GOLF V 1.6 04- PRAWA

Wał napędowy 17-0764 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Wał napędowy 17-0764 producenta METELLI CIFAM

VOLKSWAGEN

1K0407272BG, 1K0407272HK, 1K0407272HL, 1K0407272JT, 1K0407272NN, 1K0407272QM, 1K0407272SP, 1K0407452BV, 1K0407452BX, 1K0407452LX, 1K0407454SX

SKODA

1K0407272JT

numery OEM:
SKODA      1K0 407 272JT
VOLKSWAGEN      1K0 407 272BG
VOLKSWAGEN      1K0 407 272HK
VOLKSWAGEN      1K0 407 272HL
VOLKSWAGEN      1K0 407 272JT
VOLKSWAGEN      1K0 407 272NN
VOLKSWAGEN      1K0 407 272QM
VOLKSWAGEN      1K0 407 272SP
VOLKSWAGEN      1K0 407 452BV
VOLKSWAGEN      1K0 407 452BX
VOLKSWAGEN      1K0 407 452LX
VOLKSWAGEN      1K0 407 454SX

Zastosowanie Wał napędowy 17-0764 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0764 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.