Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0816 metelli cifam

Wał napędowy 17-0816 METELLI CIFAM

17-0816 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0816

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 1077
Wymiar gwintu M28 x 1,5
Średnica 2 [mm] 89
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 28
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 41
Średnica 1 [mm] 98
nr EAN 8032747050644

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0816 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0816 PEUGEOT BOXER 2.8HDI 05-09/ FIAT DUCATO 2.8JTD 04-06

Wał napędowy 17-0816 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

Numery OE Wał napędowy 17-0816 producenta METELLI CIFAM

PEUGEOT

3273Q6

FIAT

1491234080, 1491238080, 1495542080

CITROËN

3273Q6

numery OEM:
CITROËN      3273.Q6
FIAT      1491234080
FIAT      1491238080
FIAT      1495542080
PEUGEOT      3273.Q6

Zastosowanie Wał napędowy 17-0816 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0816 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.