Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Opel OMEGA B (V94) 2.2 DTI 16V (F69, M69, P69) (2000.09-2003.07) 120km » 22-0087-0 metelli cifam
wybrany samochód: 
Opel Omega B (v94) 2.2 Dti 16v (f69, M69, P69) (2000.09-2003.07) 120km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet 22-0087-0 METELLI CIFAM

22-0087-0 Klocki hamulcowe - komplet METELLI CIFAM

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

20731, D0281, D177

numer części:

22-0087-0

producent:

METELLI CIFAM

Status produktu: Normalny
Grubość 1 [mm]15,5
Drganiabez tłumika drgań skrętnych
Styk ostrzegawczy o zużyciubez styku zużycia
spełnia wymagania Normy ECENot necessary
nr EAN8032747614549
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 22-0087-0 METELLI CIFAM

numery OEM:
HONDA      45022-SA0-660
HONDA      45022-SA0-670
HONDA      45022-SA0-N50
HONDA      45022-SA0-N51
SUZUKI      55120-78460
SUZUKI      55200-70820
SUZUKI      55200-70860
SUZUKI      55200-70861
SUZUKI      55200-70862
SUZUKI      55210-56A50
SUZUKI      55210-70820
SUZUKI      55210-78450
SUZUKI      55210-78460
SUZUKI      55210-84500
SUZUKI      55210-85000
SUZUKI      55210-M84500
MARUTI      55200-70820
MARUTI      55210-78450
MARUTI      55210-78460
MARUTI      55210-84500
MARUTI      55210-M84500

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 22-0087-0 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 22-0087-0 METELLI CIFAM:

Piotr, Kowalewo pomorskie
2022-05-22
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.