Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 572250J jurid

Klocki hamulcowe - komplet 572250J JURID

572250J Klocki hamulcowe - komplet JURID
jurid 572250J

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

20731, 572250

numer części:

572250J

producent:

JURID

Jakość 473
Grubość [mm] 15
Oznaczenie kontrolne R90 Homologated
Długość [mm] 119
Ciężar [kg] 0,84
Wysokość 1 [mm] 39
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez dodatków
System hamulcowy Sumitomo
Rodzaj połączenia Pudełko
Numer WVA 20731
Długość opakowania [cm] 15
Szerokość opakowania [cm] 10,5
Wysokość opakowania [cm] 4,3
nr EAN 3306435019790

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 572250J JURID

KLOCKI HAM JURID 572250J SUZUKI ALTO 0.8 81-85 15MM
numery OEM:
HONDA      45022-SA0-660
HONDA      45022-SA0-N50
HONDA      45022-SA0-N51
HONDA      45022-SA0-N52
HONDA      45022-SAO-670
HONDA      45022SA0660
HONDA      45022SA0670
HONDA      45022SA0N50
HONDA      45022SA0N51
HONDA      45022SA0N52
HONDA      45022SAO670
HONDA      5520056850
HONDA      5520056851
HONDA      5520060B50
HONDA      5520070820
HONDA      5520070860
HONDA      5520070862
HONDA      5521056A50
HONDA      5521078450
HONDA      5521078460
HONDA      5521085000
HONDA      5521085200
OPEL      91144333
SUZUKI      55200-56850
SUZUKI      55200-56851
SUZUKI      55200-70862
SUZUKI      5520056850
SUZUKI      5520056851
SUZUKI      5520070860
SUZUKI      5520070861
SUZUKI      5520070862
SUZUKI      5521056A50
SUZUKI      5521078460
SUZUKI      5521084500
SUZUKI      5521085000
TALBOT      VBP264

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 572250J JURID w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.