Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 85250 nissens

Wentylator, chłodzenie silnika 85250 NISSENS

85250 Wentylator, chłodzenie silnika NISSENS
nissens 85250
Wentylator, chłodzenie silnika 85250
85250
nissens 85250 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 85250 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85250 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85250 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85250 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85250 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85250 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85250 nissens
Wentylator, chłodzenie silnika 85250 nissens

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

85250

producent:

NISSENS

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W] 156
Średnica [mm] 350
Liczba łopatek wentylatora 9
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286243576

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 85250 NISSENS

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: AUDI A3, TT, SEAT AROSA, CORDOBA, IBIZA III, LEON, TOLEDO II, SKODA FABIA I, FABIA I PRAKTIK, FABIA II, OCTAVIA I, OCTAVIA II 1.0-2.3 10.94-05.15
numery OEM:
AUDI      1J0959455M
SEAT      1J0959455M
SKODA      1J0959455M
VOLKSWAGEN      1C0.121.206 A
VOLKSWAGEN      1C0.121.206 B
VOLKSWAGEN      1C0.121.207 C
VOLKSWAGEN      1C0.959.455
VOLKSWAGEN      1C0121207
VOLKSWAGEN      1C0121207A
VOLKSWAGEN      1C0121207B
VOLKSWAGEN      1C0121209
VOLKSWAGEN      1C0121209A
VOLKSWAGEN      1J0.959.455 M

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 85250 NISSENS w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.