Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 837-0023 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 837-0023 TYC EUROPE B.V.

837-0023 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

837-0023

producent:

TYC EUROPE B.V.

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z typem E
nr EAN 8717475045604

skład zestawu:
837-0001 Wentylator, chłodzenie silnika
837-0002 Wentylator, chłodzenie silnika
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0023 TYC EUROPE B.V.

ELEKTROWENTYLATOR VW NEW BEETLE 98-10 837-0023
numery OEM:
VOLKSWAGEN      1C0121206A
VOLKSWAGEN      1C0121206B
VOLKSWAGEN      1C0121207C
VOLKSWAGEN      1C0121207D
VOLKSWAGEN      1C0121207F
VOLKSWAGEN      1C0959455C
VOLKSWAGEN      1J0959455K
VOLKSWAGEN      1J0959455M
VOLKSWAGEN      6Q0959455L
VOLKSWAGEN      6X0959455C

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0023 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.