Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 141901 nk

Wysprzęglik centralny sprzęgła 141901 NK

141901 Wysprzęglik centralny sprzęgła NK

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

141901

producent:

NK

otwór Ø [mm] 24
Materiał Tworzywo sztuczne
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z czujnikiem
nr EAN 5703858867126

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 141901 NK

numery OEM:
CITROËN      2041 85
CITROËN      2041 98
CITROËN      2041 A2
CITROËN      2041 A3
CITROËN      96 617 186 80
CITROËN      96 855 831 80
CITROËN      96 867 322 80
CITROËN      96 884 766 80
PEUGEOT      2041 85
PEUGEOT      2041 98
PEUGEOT      2041 A2
PEUGEOT      2041 A3
PEUGEOT      96 617 186 80
PEUGEOT      96 855 831 80
PEUGEOT      96 867 322 80
PEUGEOT      96 884 766 80
PEUGEOT      98 011 178 80

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 141901 NK w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.