Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ212 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ212 TRW

PJQ212 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW

    Ocena:
numer części:

PJQ212

producent:

TRW

Materiał Aluminium
Średnica [mm] 24
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z czujnikiem
Smarowanie tylko dla oleju mineralnego
nr EAN 3322938190583

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ212 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne CITROEN BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO/MINIVAN, C3 II, C4, C4 CACTUS, C4 GRAND PICASSO I, C4 GRAND PICASSO II, C4 I, C4 II, C4 PICASSO I 1.4-2.0DH 11.04-

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ212 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

Numery OE Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ212 producenta TRW

CITROËN

204185, 204198, 2041A2, 2041A3, 9801117880

PEUGEOT

204185, 204198, 2041A2, 2041A3, 9801117880

numery OEM:
CITROËN      2041 85
CITROËN      2041 98
CITROËN      2041 A2
CITROËN      2041 A3
CITROËN      98 011 178 80
PEUGEOT      2041 85
PEUGEOT      2041 98
PEUGEOT      2041 A2
PEUGEOT      2041 A3
PEUGEOT      98 011 178 80

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ212 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ212zobacz instrukcję montażu PJQ212

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.