Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » zacisk hamulcowy » zacisk hamulcowy, zestaw naprawczy zacisku hamulcowego » 213939 nk

Zacisk hamulca 213939 NK

213939 Zacisk hamulca NK
 

    Ocena:
numer części:

213939

producent:

NK

parzyste numery artykułów 213940
Materiał Żeliwo
Ograniczenia producenta LUCAS
Ograniczenia producenta TRW
Typ zacisku hamulca Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy)
Średnica [mm] 48
dla grubości tarczy hamulcowej [mm] 12
nr EAN 5703858238513

skład zestawu:
8699022 Tłoczek, zacisk hamulca
8899015 Zestaw naprawczy, zacisk hamulca
8999017 Tuleja prowadząca, zacisk hamulcowy
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zacisk hamulca 213939 NK

Koszt kaucji: 169.74 zł
więcej na temat kaucji - Części regenerowane i kaucje

numery OEM:
RENAULT      5002 673
RENAULT      6001 547 616
RENAULT      7701 023 660
RENAULT      7701 201 769
RENAULT      7701 202 242
RENAULT      7701 208 171
RENAULT      7701 499 274
RENAULT      7701 499 284
DACIA      6001 547 616
DACIA      7701 201 769
DACIA      7701 208 171
DACIA      7701 499 274

Zastosowanie Zacisk hamulca 213939 NK w samochodach:

Zacisk hamulcowy


Zacisk jest integralną częścią układu hamulcowego. To konstrukcja, której celem jest przyciskanie klocków do tarcz hamulcowych w momencie wciskania pedału hamulca przez kierowcę.

Uszkodzenie zacisku może objawiać się poprzez samoczynne zaciskanie się hamulców, zjeżdżanie z obranego toru jazdy w trakcie hamowania lub blokowanie się tylnych hamulców w momencie, kiedy są mocno obciążane. Do tego dochodzi również wyczuwalne tętnienie pedału hamulca albo wyraźny opór, który pedał stwarza przy wciskaniu.

Samodzielnej naprawy tego elementu można podjąć się tylko w przypadku drobnych uszkodzeń lub nieprawidłowości (rdza, brak smarowidła, brud). Aby tego dokonać, należy podnieść samochód i zdemontować koło. Następnie trzeba odkręcić mocowanie zacisku i zdjąć element bez odłączania go od kanału płynu hamulcowego.

Jeśli uszkodzenia są poważniejsze, zaleca się przeprowadzenie naprawy w profesjonalnej stacji obsługi. Przy dużych uszkodzeniach mechanicznych i braku doświadczenia, samodzielne próby naprawy mogą uszkodzić hermetyczność układu